Terre des Hommes gaat per 27 juni 2023 over naar een nieuw logo, lettertype en kleuren! Onze missie - kinderen beschermen door kinderuitbuiting te voorkomen, te stoppen én kinderen in staat te stellen hun stem te laten gelden - blijft uiteraard hetzelfde. Maar onszelf laten zien, dat doen we met een nieuwe uitstraling. Om zo nog meer mensen te bereiken die dezelfde droom hebben als wij: dat alle kinderen kunnen floreren in een wereld zonder uitbuiting.
De nieuwe huisstijl gaat hand in hand met onze nieuwe meerjarenstrategie. Hierbij kijken we naar wat Terre des Hommes uniek maakt, en wat ons verbindt. Daaruit zijn de volgende waarden gekomen: Mensgericht, Verantwoordelijk, Moedig en Speels.
Vanuit deze kernwaarden doen we ons werk. Hierbij is ons belangrijkste principe dat kinderen centraal staan in alles wat we doen. Vandaar ook onze campagne die 1 juli start: ‘Gewoon kind zijn. Dat gun je ieder kind toch?’. Samen met onze partners in Oost-Afrika en Azië verbetert Terre des Hommes de veiligheid, kansen en keuzevrijheid van kinderen.
In de nieuwe huisstijl hebben we besloten onze pay-off aan te passen van ‘Stopt kinderuitbuiting’ naar ‘Stop kinderuitbuiting’, dus zonder t. Kinderuitbuiting stoppen doet Terre des Hommes niet alleen, maar samen met vele anderen: met vele vrijwilligers, donateurs, partnerorganisaties en het bedrijfsleven. ‘Stop kinderuitbuiting’ is inclusiever, activerender en ook uitnodigender voor iedereen om aan mee te doen.
Bekijk ook onze (Engelstalige) video van de druppel, die onderdeel blijft van ons logo en symbool staat voor ‘alleen samen kunnen we impact maken’.
Meer informatie over onze strategie vind je hier